woensdag 11 juni 2014

verrasing ei DIY

Je kent ze wel; van zulke verrassingseieren waar iets leuks in zit. Hier heb ik een andere versie op. Maar dan met een echt eitje.


Wat heb je nodig?
-een ei
-iets scherps om een gaatje in het ei te prikken
-witte verf
-een leuke kleur verf
-een papiertje
-een pen/potlood
-een doosje (zelf maken?)

How to:
1. Maak twee gaatjes in je ei met iets scherps (ik heb de punt van een BBQ-spies gebruikt), een aan de ene kant, en een aan de andere kant.

2. Blaas in het ene gaatje, zodat het vloeibare van het ei er aan de andere kant uit het andere gaatje komt.

3. Zorg ervoor dat je ei goed schoon is. Laat het vollopen met water om het er daarna weer uit de blazen. Doe dit een paar keer.
4. Als je denkt: nu is het wel welletjes met dat schoonmaken, leg het ei dan in een bakje met een papiertje eronder, zodat al het water dat er nog in zit er goed uit kan lopen.
5. Schrijf nu een lief briefje aan degene aan wie je het ei gaat geven en stop dat door een van de gaatjes in het ei. Zorg er wel voor dat het een klein briefje is, zodat het ook makkelijk door het gaatje kan.

6. Maak de 2 gaatjes dicht met witte verf.

7. Geef het ei zelf nog een leuk kleurtje.

8. Doe het nu in het doosje (ik heb het doosje zelf gemaakt).

En klaar is je originele cadeau! Je kan op de binnenkant van het doosje schrijven: crack me, of iets anders dat daar op lijkt, zodat degene aan wie je het geeft niet denkt van: Oh leuk! Wat fantastisch! Een ei! Maar uhhh... Wat moet ik ermee?

succes gegarandeerd!
Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten