vrijdag 2 mei 2014

Sfeerlichtje oppimpen

Afgelopen week heeft mijn kamer geleden onder extreme opruimingswerkzaamheden. Nu is alles opgeruimd, maar ik heb nog heel veel ruimte over. Ik wilde een origineel lichtje op mijn kamer. En wat is er nou origineler dan opgepimpte sfeerverlichting? Daarom heb ik hier een stappenplan voor je eigen schattige sfeerlichtje.






1. Om te beginnen heb ik een glazen (jam) potje gepakt. Van tevoren heb ik het goed schoon gemaakt.


 






















2. Daarna heb ik het geverfd. Het is slim om wit als standaardkleur te nemen en daarna andere kleuren toe te voegen die je zelf leuk vindt. Wees zo creatief als je zelf wilt ;). Ik heb de kleuren wit, oranje en geel gebruikt (oké, wit is geen kleur, maar toch...). Deze kleuren heb ik gebruikt omdat ze me een vrolijk en licht gevoel geven.







3. Dan spat je je potje onder met de gekozen kleuren. Dit kan nog al een rommel worden, daarom is het slim om kleren aan te doen die tegen een paar spetters verf kunnen en buiten boven het gras of een stuk karton te verven. Om houvast te hebben stop je je hand in het potje. Dan spat je de kleuren er een voor een op. 





4. Nu kan je het even laten drogen, en voor de veiligheid kan je er nog watervaste spray op spuiten.


5. Tadaaa! Je potje is af! Een waxinelichtje erin (geurwaxinelichtjes werken ook goed), wachten tot de schemering en je hebt je eigen super cute sfeerlichtje.





Ilse


Geen opmerkingen:

Een reactie posten