maandag 7 april 2014

een oppeppertje

Dit artikel gaat over dingen waar ik blij van word. Als je even een oppepper nodig hebt, is dit wat je even moet lezen! Je zult zien dat je vrolijk wordt wanneer je nadenkt over wat voor moois er allemaal op ons planeetje is!



Dit is een heel persoonlijk artikel, dus als jij hele andere dingen hebt waar je blij van wordt, raad ik het je aan om ze op te schrijven. Elke keer als je je even niet zo blij voelt, pak je de lijst erbij! Ik heb nu al een hele lijst, maar ik ga ze stukje voor stukje posten, anders staat er ineens een hele lap tekst waar je helemaal niet aan wil beginnen te lezen. Hier komen 20 dingen waar ik blij van wordt:

1. Het moment dat alle straatlantaarns aan floepen.
Dit vind ik zo'n sprookjesachtig moment. Als het aan het schemeren is, floepen er buiten één voor één allemaal lichtjes aan.

2. Bij schemering vleermuisjes spotten.
Dit klinkt misschien een beetje raar, maar ik vind het zo leuk als er opeens allemaal vleermuisjes tussen de bomen door schieten. Allemaal kleine zwarte vlekjes in de donkerblauwe lucht. dit heb ik een keer gezien op vakantie, toen konden we ze heel goed zien. Maar ook een keer thuis, in de zomer.

3. Een heldere sterrenhemel.
Ja, wat kan ik hier over zeggen? Het is gewoon prachtig als je onder een sterrenhemel ligt, het liefst met geen lampen in de buurt. en dat je dan de sterren niet eens probeert te tellen, omdat ze ontelbaar zijn.

4. Weten dat je een vriendin hebt waar je altijd op kan terugvallen.
Soms heb ik wel eens ruzie met vriendinnen, of raken we het contact kwijt. Dan is het wel een heel rustgevend gevoel om gewoon iemand te hebben, van mijn eigen leeftijd, met wie ik kan praten en leuke dingen doen.

5. Toch op tijd op school komen, ondanks dat je te laat bent weggegaan.
Dit overkomt mij bijna wekelijks. Ik ga te laat weg van huis, en dan moet ik haasten om toch op tijd op school te komen. Anders moet ik een kwartier eerder beginnen, en daar heb ik ook niet echt zin in. Maar als ik dan op tijd de klas binnenkom, ben ik echt blij. Dan is het een prestatie voor mezelf dat ik het gehaald heb!


6. Als de vogeltjes weer gaan fluiten. 
Dit geeft mij echt zo'n lente-gevoel. Als ik bijvoorbeeld in de tuin zit, het zonnetje schijnt lekker, dan maken de vogeltjes vaak het plaatje compleet.

7. sneeuwklokjes.
Na de winter komt de lente. Dat weten we allemaal. Maar voor mij is het pas lente als ik dat zelf doorheb. En sneeuwklokjes zorgen daar meestal voor.

8. Erachter komen dat je een hoger cijfer hebt dan je had verwacht. 
Dit maakt me ook altijd zo blij. Als ik bijvoorbeeld denk: ik heb een zes, en dan heb ik een acht.

9. Het geluid van de zee.
Ik denk dat bijna iedereen wel een keer naar de zee is geweest. Op een zonnige dag, of juist op een stormachtige dag. Dan overheerst altijd dat geluid: woehsj, woehsj..... Ik kan het niet echt onder woorden brengen, maar ik herinner me dat ik dat altijd het mooist vond aan het strand.

10. Goede doelen.
Er is zoveel onrecht in de wereld en zoveel mensen en dieren hebben pijn, of komen om van de honger. Nu ik er bij stilsta, vind ik het echt geweldig wat goede doelen doen.

11. Wakker worden en erachter komen dat je mag uitslapen. 
Het is ochtend. Je wordt wakker en denkt: shit, ik moet eruit! En een fractie van een seconde later herinner je je dat je mag uitslapen! Dat is toch weer meevallen!

12. thee.
Ik ben sinds een jaar of 1,2 helemaal fan van thee geworden! Ik weet eigenlijk niet waardoor. Ik denk omdat ik het gewoon een keer wou proberen, en sindsdien kan ik niet meer zonder!

13. plantjes zien groeien.
Zo leuk! Een zaadje in de grond stoppen en een paar dagen later komt er al een mini-plantje tevoorschijn!

14. De zon.
Ik denk dat deze vrij duidelijk is. Of hij nou fel is, of voorzichtig door de wolken heen komt kijken, de zon geeft me energie.

15. meewind.
En dan heb ik het vooral over op de fiets. Het beste is wanneer ik van school naar huis fiets, het was een lange schooldag, en dan komt de meewind, en ik ben zo thuis.

16. jurkjes.
Ik weet dat sommige meiden hier helemaal niet van houden, maar ik vind jurkjes geweldig! Ze zijn er in alle soorten en maten, van snoezige, roze jurkjes, tot jurkjes met een stoere spijkerstof.

17. een felblauwe hemel. 
Vooral nu het wat warmer begint te worden, komt dit steeds vaker voor. En ik vind het helemaal niet erg.

18. glitters.
Ik heb even getwijfeld of ik deze op zou schrijven, maar ik heb het toch gedaan. Want eigenlijk zijn glitters toch best wel leuk! Ik denk dat ik ze vaker zou moeten gebruiken. Als ik creatief bezig ben, of op m'n nagels.

19. katten.
Wij hebben een kat, ze heet Molly. Alhoewel ze al 18 jaar is (op 29 april) vind ik haar een schatje!

20. aardbeien.
Ik vind aardbeien echt bij de zomer horen. Een lekkere zoete smaak, en een felle kleur. Maar het liefst eet ik ze het hele jaar door.

Dit waren mijn 20 dingen waar ik blij van word. Ik hoop dat jullie ook een beetje blij zijn geworden bij het lezen van dit artikel! Alle plaatjes komen van Weheartit.com.
Groetjes, Esther




1 opmerking: