dinsdag 6 mei 2014

moederdag cadeautje

Op 11 mei is het moederdag!! Ja, ik weet het, dat is over een hele week... Maar ik heb stiekem toch al wat gemaakt en ik vind het leuk om dat te laten zien. Dus, hierbij mijn moederdag cadeautje!

Wat heb je hiervoor nodig?
1. Een lijstje (die van mij komt bij de Hema vandaan)
2. Een papiertje
3. Een potlood en een (zwarte) pen
4. Donkerblauwe en witte verf
5. Een liptick

stap 1: Verf het lijstje donkerblauw. Een andere kleur kan natuurlijk ook, maar ik vond het leuk om er een donkerblauwe sterrenhemel van te maken. Ik heb 2 lagen verf erop gedaan, omdat het er anders streperig uitzag.

stap 2: Schilder nu de sterren erop. Je kan dit gewoon stipje voor stipje doen, maar je kan ook de spat-manier (zo noem ik het) gebruiken (kijk bij 'sfeerlichtje oppimpen').

stap 3: Als het lijstje aan het drogen is, trek je het kaartje dat in het lijstje zat over op een wit papiertje en knip je het uit.

stap 4: Teken nu met potlood de letters die je erop wilt hebben. Ik heb gekozen voor "Good morning".

stap 5: Teken de letters nu over met (zwarte) pen. Ik vind het het mooist om daarvoor een vulpen te gebruiken. Als je daarvoor kiest, moet je wel opletten dat je de letters daarna niet per ongeluk uitveegt. Als het is opgedroogd, gum je de potloodlijntjes weg.

stap 6: Doe nu een mooie kleur lipstick (ik zou niet voor lipgloss kiezen, dat is een wat waterige substantie) op en druk je lippen op het papier, zodat het een mooie afdruk achterlaat. Je kan hier het best even van tevoren mee oefenen. Ik heb hier een lipstick van essence voor gebruikt, 'more to love', nummer 57.

stap 7: Klaar! Doe nu het papier in het lijstje en pak het mooi in.

Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten