vrijdag 25 april 2014

In the spotlights: the killing sea

De reden dat ik voor deze titel heb gekozen, is omdat het geen beroemd boek is. Maar ik wou het wel even in de spotlights zetten, want het is een geweldig, ontroerend boek!

Het verhaal gaat over Ruslan, dat is een jongen die zijn hele leven al in Indonesiƫ heeft gewoond. Als de tsunami komt, vindt hij een briefje van zijn vader. Er staat op dat hij naar familie is gegaan, in een ander dorp. Ruslan's doel is om zijn vader te vinden. Maar dat gaat niet zonder moeilijkheden.
Sarah is de tweede hoofdpersoon. Zij is met haar ouders en broertje op vakantie. Als ze gaan zeilen, komt de tsunami. Ze willen vluchten, maar haar vader zit vast in een net. Haar moeder roept dat Sarah met haar broertje moet vluchten. Haar moeder heeft het niet gehaald, maar haar vader is vermist...
Als Ruslan en Sarah met haar broertje op zoek gaan naar hulp en hun vaders, komen ze elkaar tegen. Ruslan en Sarah worden vrienden. Maar als Sarah's broertje, Peter, ziek wordt, moeten ze snel iemand zoeken die hem beter kan maken, want als ze niet snel iemand vinden, zal Peter het ook niet halen..


Ik vind het echt een heel mooi boek, omdat de schrijver veel aandacht aan de gevoelens en gedachten van de hoofdpersonen heeft gegeven. Van heel het boek vind ik het einde echt het mooiste gedeelte. Ik had er waterige oogjes van gekregen, en dat gebeurt maar bij heel weinig boeken. Ik ga natuurlijk nog niet verklappen hoe het afloopt, want dan is het niet meer leuk om te lezen.
Dit boek is in het Engels, maar ik kan geen Nederlandse versie vinden, dus soms kunnen er nogal wat moeilijke woorden tussen zitten.



De schrijver is Richard Lewis (plaatje rechts).
Hij heeft ook geschreven: The Flame Tree, The Demon Queen, Monster's Proof, en ga zo maar door. The Killing Sea is wel zijn beroemdste boek.






Esther


Geen opmerkingen:

Een reactie posten