donderdag 6 maart 2014

de moderne Maleficent

Ken je die Disneyfilm 'Sleeping Beauty' nog? Een klasiek sprookje met alles er op en er aan; een paleis, een prinses en de bad guy genaamd Maleficent. In deze film werd Maleficent afgebeeld als de orginele slechterik die als wraak het leven van de goede mensen wil verpesten. 
Maar nu komt er nog een verhaal achter het verhaal; de achtergrond van Maleficent zelf! 






Na Alice in Wonderland, Oz the great and powerfull en Snowwhite is Maleficent van klassieker verfilmd naar een spannende duistere fantasy met actie. 






Het lijkt wel alsof sprookjes verfilmen een hipe is. Andere verfilmde sprookjes zijn Hansel and Gretel, witch Hunters en Jack the Jaint Slayer.





Maar goed, Maleficent is dus een van dit soort fantasyverfilmingen. Gelukkig gebruiken ze naast het standaardsprookje van Doornroosje ook nog het verhaal van Maleficent.

In deze film was Maleficent ooit een knappe vrouw met een puur hart die woonde in een fantasierijk bos. Maar toen er een leger het koninkrijk kwam binnenvallen veranderde alles. Maleficent werd verraden en haar hart veranderde in steen. Ze wilde er alles aan doen om zich op haar aartsvijand te wreken (wat alle slechterikken willen dus). Daarom vervloekt ze de dochter van de nieuwe koning, Aurora (alias: Doornroosje). 

Persoonlijk denk ik niet meteen 'Wauw' als ik dit verhaal lees. Ik werd pas echt geinteresseerd toen ik hoorde wie de rol van Maleficent ging vertolken. Dat is namelijk Angelina Jolie. (niet echt moeilijk te missen als je de trailer ziet). Ik zie Angelina Jolie echt de perfecte persoon voor deze rol. Want ze is 100% sierlijk en elegant zoals Maleficent. En ze heeft dezelfde extreme jukbeenderen zoals Maleficent. Maar ze kan ook ontzettend goed haar duistere kant laten zien.







Naast Angelina Jolie zijn er nog meer steracteurs:
Elle Fanning (zusje van Dakota Fanning), Sharlto Copley, Sam Riley, Imelda Staunton, Miranda Richardson, Juno Temple en Lesly Manville.



De soundtrack is van Lana del Ray, zij heeft 'Once upon a dream', uit de klassieke Disneyfilm op haar manier gezongen. Of anders gezegd; zuiver maar met een duister randje. Ik ben er zelf al helemaal verliefd op. En ik ben niet de enige. Want de trailer met soundtrack is ingeslagen als een bom! De trailer won dit jaar zelfs een grammy.


Ik hoop dat deze film (ondanks dat het een Disney is) meer de kant op gaat van een thriller. Maleficent is in Nederland te zien vanaf 29 mei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten