dinsdag 1 juli 2014

stempels


Supergoedkoop, leuk, snel gemaakt: Hier staat het volledige stappenplan voor stempels maken! Laat je creativiteit de vrije loop!


Wat je nodig hebt:
1. Een gum, deze kan je gewoon bij een goedkope winkel halen (action). Het maakt niet uit wat voor gum je kiest, als het maar geen kneed-gum is! Omdat je daar niet in kan snijden.
2. Een mesje, ik heb gekozen voor een aardappelschilmesje, omdat die punt het scherpst is.
3. Een snijplankje, niet vergeten!
4. Een potlood
5. Je eigen ideeën!

stap 1.
Bedenk wat je voor stempel wilt maken. Laat je inspireren: kijk om je heen, loop door de natuur... Maar ik heb gekozen om mijn vriend, google, om hulp te vragen (kijk ook eens op www.weheartit.com). Ik heb gekozen voor een ananas.


stap 2.
Teken nu je idee op de gum.  Je kan ook proberen om een plaatje over te trekken, op de een of andere manier, maar dat vond ik teveel gedoe. Het maakt niet uit als je het niet helemaal goed doet, het is jouw eigen creatie (en het moeilijkste deel komt nog).

stap 3.
Nu is het tijd om uit te snijden. Dit vergt, zoals ik al eerder zei, enige oefening, dus geef de moed niet te snel op! Oké, het is de bedoeling dat je de lijntjes die je getekend hebt, uit snijdt. Dat doe je door eerst een snee recht naar beneden te maken, en daarna eentje schuin naar onderen. Het is even uitvogelen hoe het precies werkt, maar als je het eenmaal snapt, gaat het goed. Je hoeft de buitenste lijntjes niet perse uit te snijden, zodat de gum vierkant blijft. Als je alle binnenste lijntjes hebt gesneden, kan je de buitenste kanten eraf snijden. Je mag zelf weten of je dat doet of niet, maar ik vond mijne er anders niet zo netjes uitzien, dus ik heb ervoor gekozen om het wel te doen.




stap 4.
Oké, als je klaar bent met alles, is het nu tijd om je stempels te testen! Gebruik hiervoor een stempelkussentje en een stukje papier. Als je tevreden bent met het resultaat, kun je het overal voor gebruiken! Als je vindt dat het nog niet zo is als jij wilt, kun je het altijd nog een beetje bijsnijden (wel voorzichtig blijven, anders is er niks meer van je gum over!).



Esther 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten